Diëtist
Quirina heeft de vierjarige hbo-opleiding Voeding en Diëtetiek afgerond en volgt sinds het behalen van haar diploma elk jaar diverse bijscholingen (o.a. post hbo) en symposia. Vanaf 1997 is zij zich gaan specialiseren op het gebied van kindervoeding en voedselovergevoeligheid. In 2007 heeft zij haar eigen praktijk geopend: DE diëtistenpraktijk. Lid: Diëtisten Info Netwerk Coeliakie (DINC) en Netwerk Kinderdiëtisten (NKD).

Publicaties:

Dieetbehandelingsprotocol Voedselovergevoeligheid (allergische en niet-allergische voedselovergevoeligheid) bij zuigelingen. 2010Uitgevers (herziening 2015) www.quirinaengels.nl

Slank maar lekker eten tijdens de feestdagen

Is uw voornemen voor het nieuwe jaar afvallen? Voorkom dan dat u met de feestdagen nog eerst extra kilo’s aankomt, want dan moet u deze in het nieuwe jaar ook kwijt zien te raken. Het is niet ongewoon dat ik bij een cliënt na de feestdagen op de weegschaal zie dat er 1 tot 3 kilogram is bijgekomen en dat is toch wel erg zonde van al die moeite in de voorgaande periode.

Neem nou Stefan. Hij is al langere tijd aan het afvallen en ziet elk jaar erg op tegen de feestdagen. Twee jaar geleden is hij zelfs 4,2 kilo aangekomen! Hij gaat elk jaar met een groep vrienden op vakantie waarbij één vriendin heel lekker kan koken. Het typische is dat de omgeving altijd precies weet wie van lekker eten houdt en deze vriendin dan ook speciaal aan hem steeds hapjes blijft aanbieden, die hij vervolgens niet kan weigeren. Vorig jaar had hij zich voorgenomen om alles alleen te proeven en verder extra te gaan wandelen en mountainbiken. Na een heerlijke vakantie bleek dat gelukt te zijn; hij viel zelfs 0,7 kilo af!

 

Hoe voorkomt u die extra kilo’s? Zorg er ten eerste voor dat u regelmatig blijft eten en geen ontbijt of lunch overslaat. Door drie hoofdmaaltijden te nemen, voorkomt u tussendoor erge trek en hiermee een grote behoefte aan zoetigheid. Kookt u zelf, kies dan voor magere producten. Van vrijwel alle sauzen, kazen, mayonaise, roomsoorten, enzovoorts, zijn tegenwoordig magere varianten verkrijgbaar die minder calorieën bevatten, maar prima smaken.

 

Misschien is het een goed idee om ter compensatie van een calorierijke maaltijd een wandeling te maken? Onthoud dan wel dat u met een uur wandelen slechts 175 kilocalorieën verbrandt en dat 1 oliebol al 160 kilocalorieën bevat. Als u bent uitgenodigd om ergens te komen eten en u dus niet zelf kunt kiezen wat u voorgeschoteld krijgt, neem dan vooraf alvast een kop groentesoep of salade. Geniet gerust van alles wat u proeft, maar neem kleine porties, eet langzaam en bewust. Als u eet duurt het ongeveer vijftien tot twintig minuten voordat u verzadigd bent. Als u rustig eet bent u eerder verzadigd, eet u minder en krijgt u dus minder calorieën binnen.


Verstuur reactie








* Verplichte velden



Uw privacy is in veilige handen. Leef.nl gaat discreet met uw vragen en gegevens om.

Service van Leef

  • Besteld voor 16.00 uur, morgen geleverd
  • Gratis levering bij orders boven de 50 euro.
  • Gratis afhalen bij uw apotheek

Klantenservice

Heeft u vragen? Bel onze klantenservice 0800 - 555 43 21


Trustpilot
Betalen met iDeal Betalen met Visa Betalen met Maestro   Onlinegeschillenbeslechting

Een moment geduld aub...

Toegevoegd aan je winkelmand

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen