Diëtist
Quirina heeft de vierjarige hbo-opleiding Voeding en Diëtetiek afgerond en volgt sinds het behalen van haar diploma elk jaar diverse bijscholingen (o.a. post hbo) en symposia. Vanaf 1997 is zij zich gaan specialiseren op het gebied van kindervoeding en voedselovergevoeligheid. In 2007 heeft zij haar eigen praktijk geopend: DE diëtistenpraktijk. Lid: Diëtisten Info Netwerk Coeliakie (DINC) en Netwerk Kinderdiëtisten (NKD).

Publicaties:

Dieetbehandelingsprotocol Voedselovergevoeligheid (allergische en niet-allergische voedselovergevoeligheid) bij zuigelingen. 2010Uitgevers (herziening 2015) www.quirinaengels.nl

Bent u nog gemotiveerd?

Tegen het einde van het jaar is het traditioneel rustig op het spreekuur, want zeg nu eerlijk: Wie wil er voor Kerstmis nog naar de diëtist? Maar dik wordt men niet tussen Kerst en nieuwjaar, maar tussen nieuwjaar en Kerst! Het nieuwe jaar wordt doorgaans goed begonnen met voornemens zoals stoppen met roken, meer bewegen en… afvallen! Maar hoe lang houdt u deze goede voornemens vol?

Er zijn allerlei populaire diëten zoals het Dr. Frank dieet, Sonja Bakker, South Beach. De verschillende diëten kunnen weliswaar (tijdelijk) gewichtsverlies opleveren, ideaal zijn ze zeker niet. Al deze diëten geven een tekort aan bepaalde voedingsstoffen of leveren te weinig calorieën, waardoor behalve vet ook spiermassa verloren gaat. Het beste kunt u op een verantwoorde manier afvallen.

Wanneer u wilt afvallen is het goed om te weten hoe overgewicht ontstaat. Als het lichaam meer calorieën binnenkrijgt dan het verbruikt, wordt het opgeslagen als vet. Als iemand bijvoorbeeld elke dag één klontje suiker – wat gelijk staat aan 20 kilocalorieën – te veel binnenkrijgt, dan zal het lichaamsgewicht per jaar met 1 kilogram stijgen. Om deze extra kilo’s weer kwijt te raken, is het verstandig om geleidelijk af te vallen. 2 kilo per maand is voldoende. Om 1 kilo lichaamsvet kwijt te raken, is het nodig om 7000 kilocalorieën te verbranden.

Om af te vallen is een goede motivatie essentieel. Niets is zo gunstig als last hebben van het huidige gewicht. Klachten kunnen bestaan uit rug- of knieklachten of uit een broek die te strak zit. Ook al bent u gemotiveerd, dan nog blijft een dieet op de lange termijn moeilijk vol te houden. Ga eens na wat u kunt veranderen en wat op de lange termijn veel resultaat oplevert. Voeg bijvoorbeeld geen suiker toe aan de koffie of thee en drink vaker water. Als u iets snoept, zorg dat het de moeite waard is en geniet! Ga dus niet tijdens het tv kijken of computeren zitten snoepen, want meestal proeft u dan niet eens wat u in u mond stopt. Eet bewust!

Goed nieuws is dat de diëtist in 2013 weer voor drie uur vergoed wordt vanuit de basisverzekering, dus zoek hulp en zorg dat u die kilo’s kwijtraakt; ook na januari!


Verstuur reactie








* Verplichte velden



Uw privacy is in veilige handen. Leef.nl gaat discreet met uw vragen en gegevens om.

Service van Leef

  • Besteld voor 16.00 uur, morgen geleverd
  • Gratis levering bij orders boven de 50 euro.
  • Gratis afhalen bij uw apotheek

Klantenservice

Heeft u vragen? Bel onze klantenservice 0800 - 555 43 21


Trustpilot
Betalen met iDeal Betalen met Visa Betalen met Maestro   Onlinegeschillenbeslechting

Een moment geduld aub...

Toegevoegd aan je winkelmand

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen