Coach voor moeders
Yura Boerma van MAMcoaching is dé coach gericht op mama-thema’s zoals: een betere balans tussen werk & gezin, minder moeten en minder ballen in de lucht houden, meer energie en meer me-time creëren, zonder schuldgevoel keuzes maken, etc. Ze inspireert moeders als balans- en wandelcoach, is expert op het gebied van energie- en keuzemanagement en is ervaringsdeskundige als mama van twee kinderen (2002 en 2006). Van origine is zij antropoloog (gedragswetenschapper) en heeft daardoor een onbevooroordeelde blik en oog voor de persoonlijke ontwikkeling van mensen. Zij werkt voor particulieren en bedrijven. Haar slogan: ‘Zorg goed voor jezelf zonder schuldgevoel naar je werk en gezin!’

Publicaties:

Alle artikelen waarvoor MAMcoaching is geïnterviewd zijn te lezen via de site: www.mamcoaching.nl/mamnieuws/

3 tips om het vakantiegevoel vast te houden

Zes weken geleden kwam Inge bij me: een moeder van twee kinderen, getrouwd en zelfstandig ondernemer. Zij wil van het gevoel af geleefd te worden en wil zich graag vaker ontspannen én energiek voelen in haar drukke leven. Ze mist het heerlijke vakantiegevoel van de laatste skivakantie.

Voordat ze het wist was alles zoals voorheen; de dagen vullen zich weer met allerlei verplichtingen rondom werk, gezin, school, familie en vrienden. Ze merkt dat tijd voor zichzelf er als eerste bij in schiet, terwijl ze weet hoe belangrijk die me-time momenten zijn. Hoe kan ze ervoor zorgen dat ze het vakantiegevoel langer kan vasthouden?

Niet alleen Inge neemt zich na de vakantie voor om relaxter te leven. Dat heerlijke vakantiegevoel zorgt ervoor dat u zich fitter voelt, energieker en in balans. Logisch dus dat u dit ‘gezonde’ gevoel wilt vasthouden. Maar dat valt niet altijd mee. Doordat u al snel weer in de dagelijkse sleur terechtkomt, stapt u ook weer in die doordenderende trein. Uiteindelijk voelt u zich ’s avonds vaak te moe om nog iets voor uzelf te doen. 

Hier zijn drie tips om het vakantiegevoel langer vast te houden:

1. Onderzoek wat allemaal ‘moet’ van uzelf.
Wees eens bewust van het ‘heilige’ moeten. Vaak zijn het dingen die we onszelf opleggen: u komt thuis van het werk en u ‘moet’ eerst even de tweets of mails bekijken, voordat u gaat koken. Of u voelt zich verplicht die avond naar de yogales of sportschool te gaan. Dit zijn juist de dingen waardoor u het gevoel heeft geleefd te worden. U ‘moet’ ze doen, dus geniet er ook niet van. Vraag uzelf eens af wat u kunt loslaten.

2. Doe meer dingen die energie geven.
Als u opgeladen blijft, kunt u veel meer aan en voelt u zich niet zo snel moe. De work-life balance experts zeggen: ‘80 procent van wat u doet, moet energie opleveren anders houdt u de combinatie van werken en gezin niet vol.’ Dat betekent dus dat u meer dingen gaat doen waar u energie van krijgt, waar u blij en gelukkig van wordt. Bijvoorbeeld uw favoriete sport, een gezellig etentje met een vriendin of een frisse boswandeling.

3. Plan uw energie oplaadmomenten in.
Maak eens een lijstje met vijf dingen die u energie geven: wat wilt u een vaste plek geven in het dagelijkse leven? Maak vaste afspraken met uzelf voor uw energie oplaadmomenten.

Inge heeft deze drie tips opgevolgd en mailde mij vorige week: “Ik ben thuis gaan kijken welke energie oplaadmomenten in mijn weekplanning passen. Zo heb ik een oppas gezocht en ben ik écht tijd voor mijzelf gaan maken. Het is niet alleen maar bij een goed voornemen gebleven! En: ik ben inmiddels weer gaan schilderen en lezen ter ontspanning.”


Verstuur reactie








* Verplichte velden



Uw privacy is in veilige handen. Leef.nl gaat discreet met uw vragen en gegevens om.

Service van Leef

  • Besteld voor 16.00 uur, morgen geleverd
  • Gratis levering bij orders boven de 50 euro.
  • Gratis afhalen bij uw apotheek

Klantenservice

Heeft u vragen? Bel onze klantenservice 0800 - 555 43 21


Trustpilot
Betalen met iDeal Betalen met Visa Betalen met Maestro   Onlinegeschillenbeslechting

Een moment geduld aub...

Toegevoegd aan je winkelmand

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen