Tien tips bij opvliegers

Bijna 80 procent van de Nederlandse vrouwen in de overgang heeft last van opvliegers; plotselinge, korte warmteaanvallen. Opvliegers zijn niet altijd beïnvloedbaar, maar er zijn veel bruikbare tips om de regie in eigen hand te houden. Hier vindt u onze beste tips bij opvliegers.

Tien tips bij opvliegers

  1. Zorg dat u bevroren koelelementen in huis hebt en leg ze voor het slapen gaan onder uw kussen. Wanneer u oververhit wakker wordt en u draait uw kussen om, dan is deze heerlijk koel.
  2. Waar slaapt u op en waar slaapt u onder? Ga op zoek naar een gespecialiseerde beddenzaak die allerlei materialen heeft om uw nachtrust te kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld koele kussenslopen of dekbedden van extra ademend materiaal.
  3. Draag dunne kledingstukken in laagjes zodat u wat uit kunt trekken wanneer dat nodig is.
  4. Kies bewust voor voeding die helpt opvliegers te voorkomen; peulvruchten, soja, noten, appels, uien en knoflook. Ze vangen het oestrogeentekort op en zo blijft of komt de hormoonhuishouding beter in balans.
  5. Opvliegers worden gestimuleerd door adrenaline. Daarom geeft stress tijdens de overgang extra klachten. Benut een vakantie dan ook echt om stress te vermijden en geniet dubbel van uw rust! Geen stress en minder opvliegers.
  6. Geen koelkast in de buurt om even heerlijk uw hoofd in te stoppen? Adem diep in wanneer u een opvlieger voelt opkomen. Daarbij worden de longen helemaal gevuld met lucht (de buik zet ook uit). Adem dan heel langzaam uit. De opvlieger zal nu minder heftig zijn. Doe dit regelmatig, dan vermindert ook het aantal opvliegers.
  7. Salie reguleert de interne thermostaat. Daardoor verminderen die hinderlijke opvliegers en het nare nachtelijk zweten. Niet alleen fris voor in de sla, maar ook een tip om u fris te blijven voelen.
  8. Een groot glas frisdrank met prik geeft misschien even verkoeling, maar erna moet u het bezuren met een flinke portie opvliegers. De kans is groot dat u de bubbels uit de frisdrank snel terugziet op uw huid in de vorm van hevige transpiratie. Laat koolzuurhoudende frisdranken dus liever staan.
  9. Zorg dat u voldoende water drinkt, vooral tijdens warm weer. Tijdens een opvlieger verliest u veel vocht.
  10. Ga na welke triggers er voor u zijn om een opvlieger uit te lokken en vermijd deze.

Ter ondersteuning tijdens de overgang biedt Leef.nl de beste producten.

Nu besteld is morgen in huis!

Er is speciale nachtkleding te koop die extra ademend is en vochtregulerend werkt.

Stel een vraag aan onze deskundige









Karin Stronk
Karin is werkzaam als Care for Women specialist. Daarnaast is zij docent verpleegkunde met ruim 30 jaar verpleegkundige ervaring waardoor zij weet wat er speelt op het gebied van vrouwengezondheid. Karin heeft 2 praktijken, in Gouda en Alphen aan den Rijn waar zij vrouwen van alle leeftijden bij uiteenlopende klachten en vragen adviseert en begeleidt. Veel van deze klachten worden veroorzaakt door hormonale schommelingen. Hierbij kun je onder andere denken aan de vele klachten die kunnen horen bij de overgang, PMS maar ook anticonceptiekeuze, menstruatieklachten, zwangerschap en hormonale disbalans door borstkanker.

Uw privacy is in veilige handen. Leef.nl gaat discreet met uw vragen en gegevens om.


Trustpilot
Betalen met iDeal Betalen met Visa Betalen met Maestro   Onlinegeschillenbeslechting

Een moment geduld aub...

Toegevoegd aan je winkelmand

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen