Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

Wat is het voordeel van Leef.nl?

Moet ik zelf mijn herhaalrecepten aanvragen bij mijn arts?

Welke medicijnen levert mijn apotheek?

Kan ik ook herhaalrecepten en medicijnen bestellen als mijn apotheek niet is aangesloten?

Kan ik ook bij Leef.nl terecht voor medicijnen die vrij verkrijgbaar (en dus zonder recept te verkrijgen) zijn?

Declareert Leef.nl rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar of moet ik dat zelf regelen?

Kan ik mijn medicijnen en producten ook ophalen in mijn eigen apotheek?

Maakt Leef.nl deel uit van mijn apotheek?

Moet ik klant zijn van een aangesloten apotheek om bestellingen te plaatsen?

Blijf ik nog wel bij mijn apotheek ingeschreven staan als ik via Leef.nl bestel?

Hoe gaat Leef.nl om met mijn gegevens?

Wat als ik niet tevreden ben over een product of de service?

Waar kan ik terecht voor vragen over de facturatie?

Het lukt mij niet om in te loggen/ Ik ben mijn gebruikersnaam/ wachtwoord vergeten.

Ik wil me graag in-/uitschrijven voor de Leef.nl nieuwsbrief

 

Wat is het voordeel van Leef.nl?

Het grootste voordeel is het gemak. Wachten bij de huisarts of de apotheek is er niet meer bij. Uw eigen apotheek levert Leef.nl producten samen met bestelde geneesmiddelen en herhaalmedicatie bij u thuis. Voor geneesmiddelen geldt dat u deze binnen 24 uur in huis heeft. Of u kunt uw bestelling op het moment dat u wilt, afhalen in uw eigen apotheek. U heeft ook geen omkijken naar uw declaraties, deze dient uw eigen apotheek voor u in bij uw zorgverzekeraar.

Terug naar boven

Moet ik zelf mijn herhaalrecepten aanvragen bij mijn arts?

Herhaalrecepten kunt u online aanvragen via Leef.nl bij uw eigen apotheek. U hoeft hiervoor niet naar de huisarts, uw apotheek neemt de bestelling direct in behandeling. Veranderingen in uw persoonlijke situatie, bijvoorbeeld een zwangerschap, dient u wel aan uw apotheker of huisarts door te geven. Mocht er sprake zijn van een verandering van uw lichamelijke gesteldheid, dan controleert de apotheek of de medicijnen toegestaan zijn, te combineren zijn met eventuele andere medicatie en of de dosering klopt.

Terug naar boven

Welke medicijnen levert mijn apotheek?

Bijna alle medicijnen kunnen worden geleverd door uw apotheek, Leef.nl ondersteunt uw apotheek daarin. Mochten medicijnen niet voorradig zijn of een langere levertijd hebben dan krijgt u hierover bericht. Indien geneesmiddelen niet worden verstrekt door uw apotheek, ontvangt u hiervan bericht.

Terug naar boven

Kan ik ook herhaalrecepten en medicijnen bestellen als mijn apotheek niet is aangesloten?

Nee, in dat geval verwijzen we u naar uw huisarts of apotheek. U kunt wel online winkelen in de webshop van Leef.nl.

Terug naar boven

Kan ik ook bij Leef.nl terecht voor medicijnen die vrij verkrijgbaar (en dus zonder recept te verkrijgen) zijn?

Uw apotheek levert een uitgebreid productassortiment aan vrij verkrijgbare geneesmiddelen, oftewel OTC-middelen. Leef.nl faciliteert de apotheek daarin. Daardoor kunt u de producten bestellen via de Leef.nl webshop. U hoeft hiervoor geen klant te zijn.

Terug naar boven

Declareert Leef.nl rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar of moet ik dat zelf regelen?

Uw online bestellingen worden direct doorgegeven aan uw apotheek. Uw apotheek stuurt de factuur door naar uw zorgverzekeraar. U krijgt een factuur toegestuurd als uw verzekeraar een bepaald medicijn niet vergoedt of als u een eigen bijdrage moet betalen.

Terug naar boven

Kan ik mijn medicijnen en producten ook ophalen in mijn eigen apotheek?

Ja, als u dat wilt. Indien het om herhaalmedicatie gaat, moet uw apotheek wel zijn aangesloten bij Leef.nl. Wanneer u receptvrije geneesmiddelen, zelfzorgproducten en/of hulpmiddelen bestelt uit het Leef.nl online productassortiment kunt u een apotheek (zie overzicht) kiezen waar u de producten wilt laten bezorgen.

Terug naar boven

Maakt Leef.nl deel uit van mijn apotheek?

Leef.nl werkt samen met meer dan 500 apotheken door heel Nederland. Leef.nl bestaat uit een webshop dat openbaar toegankelijk is en een besloten apothekersgedeelte. Dit gedeelte is toegankelijk voor de klant van een van de aangesloten apotheken. Uw lokale apotheek kan daartussen zitten. Hier vindt u een overzicht van de aangesloten apotheken.

Terug naar boven

Moet ik klant zijn van een aangesloten apotheek om bestellingen te plaatsen?

Dat ligt aan de soort bestellingen die u plaatst. Indien u een product wilt bestellen uit de Leef.nl webshop dan hoeft u geen klant te zijn van een aangesloten apotheek. Wilt u geneesmiddelen en herhaalmedicatie bestellen dan dient u in te loggen en komt u terecht op de apotheekpagina van uw eigen apotheek. Met uw DigiD (of geregistreerd e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord) kunt u inloggen op Leef.nl. Daarvoor moet u zich wel eerst inschrijven bij uw eigen apotheek. Zodra de inschrijving gereed is, kunt u inloggen.

Terug naar boven

Blijf ik nog wel bij mijn apotheek ingeschreven staan als ik via Leef.nl bestel?

Ja, u blijft klant van uw eigen apotheek. Leef.nl ondersteunt uw apotheek is uw online toegang tot uw eigen apotheek.

Terug naar boven

Hoe gaat Leef.nl om met mijn gegevens?

Als klant van een aangesloten apotheek winkelt u online in een besloten omgeving die voldoet aan de hoogste beveiligingsvereisten en privacyvoorwaarden. Zodra u bent ingelogd komt u op uw profielpagina vanwaar u medicatie kunt bestellen. Alleen u en uw apotheek hebben toegang tot uw profielpagina. U krijgt hier inzicht in uw medicatie-overzicht, u kunt herhaalmedicatie bestellen en direct online vragen stellen aan uw apotheker. Deze gegevens zijn vertrouwelijk. Uw privacy blijft gewaarborgd. Ook als u geen klant bent van een aangesloten apotheek en winkelt in de Leef.nl webshop, blijven uw gegevens strikt vertrouwelijk.

Terug naar boven

Wat als ik niet tevreden ben over een product of de service?

Zie Garantie 

Terug naar boven

Waar kan ik terecht voor vragen over de facturatie?

Zie Betaalwijzen

Terug naar boven

Het lukt mij niet om in te loggen/ Ik ben mijn gebruikersnaam/ wachtwoord vergeten.

Uw DigiD of e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord zijn uw persoonlijke inlogcode. Indien u deze vergeten bent, kunt u via www.digid.nl of bij uw apotheker een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen. Zonder inloggegevens kunt u online geen bestellingen plaatsen voor herhaalmedicatie en geneesmiddelen. Wel kunt u winkelen in de webshop.

Terug naar boven

Ik wil me graag in-/uitschrijven voor de Leef.nl nieuwsbrief

Via de knop ‘aanmelden nieuwsbrief’ kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Ook klanten van een niet-aangesloten apotheek en geïnteresseerden kunnen zich inschrijven. Via de nieuwsbrief houdt Leef.nl u op de hoogte van  van nieuwe producten, acties en voordelen en informeert u over ziektebeelden en chronische aandoeningen. Wilt u zich afmelden voor de nieuwsbrief dan kunt u hier klikken.

Is uw vraag niet beantwoord? Neemt u dan contact met ons op via info@leef.nl.

Terug naar boven


Trustpilot
Betalen met iDeal Betalen met Visa Betalen met Maestro   Onlinegeschillenbeslechting

Een moment geduld aub...

Toegevoegd aan je winkelmand

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen